Avfall

(31.01.2021)
sharp

Borettslaget har avfallsstasjoner ved blokk 4 og 8, alle åpnes ved en kodebrikke utsendt av Sandnes Kommune. Tømming av avfallscontainere skjer etter behov.

Det kan skilles mellom avfall som kommunen henter inn og annet farlig avfall. Boligselskapet følger opp de retningslinjer som Sandnes kommune gir for avfallsbehandling.

Beboer skal følge boligselskapets anvisninger for levering av eget avfall:

  • Plastemballasje i gul avfallsbeholder
  • Restavfall i svart avfallsbeholder
  • Bioavfall, som er mat- og hageavfall i brun avfallsbeholder
  • Papir og kartong i blå avfallsbeholder
Avfall du må levere selv
Glass og metall kan tømmes ved to stasjoner satt opp over veien for Rema 1000, som vi har rett borti gata. Disse stasjonene er åpne for alle, ingen kodebrikke er nødvendig.

Avfall som kommer i forbindelse med oppussing, flytting og rydding skal ikke tømmes i våre avfallsstasjoner, denne type avfall må beboere selv sørge for blir kastet hos IVAR eller lignende mottak.


Har du mistet nøkkelbrikken?
Ta kontakt med styret. Eventuelt kan ny brikke kjøpes på kommunens servicekontor
Husk at brikken skal følge huset/leiligheten ved salg/utleie.


Mer informasjon om avfall og gjenvinning?
Se Sandnes Kommune sine nettsider: https://www.sandnes.kommune.no/teknisk-og-eiendom/renovasjon/avfall-og-gjenvinning
eller Informasjonsbrosjyre fra Sandnes Kommune angående nedgravde avfallscontainere, se under dokumenter/filer.

Krav i lovverk
Ingen må tømme, etterlate, oppbevare eller transportere avfall slik at det kan virke skjemmende eller være til skade, eller ulempe for miljøet. Det er et generelt forbud mot forsøpling i henhold til forurensningslovens § 28.

Dokumenter og filer

RETNINGSLINJER FOR VARMEPUMPER 2022.pdf (19.12.2022)

Bestille postkasse og ringeklokke skilt? (01.11.2019)

Søknad om bruksoverlating-utleie av hele boligen (27.08.2018)

Utleie av kjeller blokk 4 - regler og kontrakt (03.04.2018)
Skjema for utleie av kjeller med regler og sjekkliste

Get Enkel teknisk guide (04.01.2018)
Guide fra Get om nyttige tips og sjekkliste hvordan feilsøke Digital-tv og Bredbånd

Søknad og erklæring om dyrehold (26.11.2017)

Velkommen til oss (26.11.2017)
Skriv til nye beboere. Sist revidert mai 2017

Branninstruks (26.11.2017)

Kontrakt for utleie av kjeller (26.11.2017)
Skjema/kontrakt for utleie av kjeller i fellesareal

Get Safe - Hvordan sjekke nettilgang (22.11.2017)

Get Safe - Hvordan aktivere brannvarslere på nytt (22.11.2017)

Nyttige lenker

Bate Nøkkel (Bestille nøkkel)
Hvis du har mistet nøkkelen din eller ønsker å bestille flere kan du benytte dette skjemaet.

Bestilling av nøkkelbrikke (Avfallsstasjon)
Bestill nøkkelbrikke for avfallsstasjon på servicekontoret til Sandnes kommune

Driftsmeldinger Get TV og Internett
Get legger ut driftsmeldinger ved kjent problem med TV og/eller Internett

Følg Hauabakken på Facebook

Get Kundeservice for TV/Bredbånd/Brannvarsling (Get Safe)
Ved feil eller mangler på TV eller bredbånd (internett). Kontakt Get på deres nettsider eller på tel: 02123. Husk å oppgi 'Hauabakken Borettslag' som referanse.

Get Safe artikler
Nyttige artikler om Get Safe

Lov om burettslag (burettslagslova)