Brannvernutstyr

(30.01.2021)

Slokkeutstyr og brannvarslere

Alle boligene i borettslaget er utstyrt med pulverapparat og røykvarsler. Dette utstyret tilhører boligen, og skal være igjen i boligen ved eierskifte. Det er borettslagets ansvar at andelshaverne har fått utstyret, men andelshaver er selv ansvarlig for at utstyret regelmessig blir sjekket (egenkontroll) ca. hver 3. måned.

Ved egenkontroll sjekk at slokkeutstyret…..

  • er lett tilgjengelig, synlig og har bruksanvisning vendt fremover
  • ikke er synlig skadet
  • har trykkindikator (manometer grønt felt) som angir tilfredsstillende trykk
  • har forsegling/plombering som ikke er brutt
  • blir ristet og snudd opp ned noen ganger for å holde pulveret flytende
  • ikke har fremmedlegeme i utløpsdysene

Røykvarsleren skal være plassert slik at den høres tydelig på alle soverom når dører er lukket. Den skal sjekkes regelmessig for å sikre at batteriet ikke er utladet. Skift batteri regelmessig og en god regel er 1. desember hvert år. Desember er den måneden flest branner oppstår.

Brannvernutstyret har tidsbegrenset levetid, og derfor har borettslaget inngått 10 årlig service avtale med Modum Sikkerhetssenter. Hvor de vil periodisk utføre service på slukkeutstyr ihht. regelverk. Nytt skumapparat blir levert i slutten av 2017. Røykvarslere fra Get Safe med felles varsling ble installert i november 2017.

Problemer med Get Safe varsler?
Se Get Safe - Hvordan - dokumenter under Dokumenter og filer.


Branninnstruks
Borettslaget har utarbeidet en branninstruks som skal etterfølges i tilfelle ved brann. Se under Dokumenter/filer.
Alle brukere av boligen plikter å gjøre seg kjent med rømningsveier/nødutganger, plassering av brannslukningsutstyr og hvordan det virker.

Dokumenter og filer

RETNINGSLINJER FOR VARMEPUMPER 2022.pdf (19.12.2022)

Bestille postkasse og ringeklokke skilt? (01.11.2019)

Søknad om bruksoverlating-utleie av hele boligen (27.08.2018)

Utleie av kjeller blokk 4 - regler og kontrakt (03.04.2018)
Skjema for utleie av kjeller med regler og sjekkliste

Get Enkel teknisk guide (04.01.2018)
Guide fra Get om nyttige tips og sjekkliste hvordan feilsøke Digital-tv og Bredbånd

Søknad og erklæring om dyrehold (26.11.2017)

Velkommen til oss (26.11.2017)
Skriv til nye beboere. Sist revidert mai 2017

Branninstruks (26.11.2017)

Kontrakt for utleie av kjeller (26.11.2017)
Skjema/kontrakt for utleie av kjeller i fellesareal

Get Safe - Hvordan sjekke nettilgang (22.11.2017)

Get Safe - Hvordan aktivere brannvarslere på nytt (22.11.2017)

Nyttige lenker

Bate Nøkkel (Bestille nøkkel)
Hvis du har mistet nøkkelen din eller ønsker å bestille flere kan du benytte dette skjemaet.

Bestilling av nøkkelbrikke (Avfallsstasjon)
Bestill nøkkelbrikke for avfallsstasjon på servicekontoret til Sandnes kommune

Driftsmeldinger Get TV og Internett
Get legger ut driftsmeldinger ved kjent problem med TV og/eller Internett

Følg Hauabakken på Facebook

Get Kundeservice for TV/Bredbånd/Brannvarsling (Get Safe)
Ved feil eller mangler på TV eller bredbånd (internett). Kontakt Get på deres nettsider eller på tel: 02123. Husk å oppgi 'Hauabakken Borettslag' som referanse.

Get Safe artikler
Nyttige artikler om Get Safe

Lov om burettslag (burettslagslova)